צפו • סמוטריץ: גם ליצמן לא מצליח להוריד את גפני מהעץ

    אבי יעקב 5 Comment on צפו • סמוטריץ: גם ליצמן לא מצליח להוריד את גפני מהעץ
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נציג הבית היהודי ח"כ בצלאל סמוטריץ עומד מעין הסערה כבר מספר שבועות כשהוא נאבק בוועדת הכספים מול ח"כ גפני בשלל נושאים שהמשותף להם – תקצוב ההתיישבות.

    אתמול הגיע העימות ביניהם לשיא כאשר השניים תקפו איש את זולתו בצורה פומבית. גם ח"כ עזריה הצטרפה למקהלה.

    היום עונה סמוטריץ למבקריו בצורה ברורה. בטור ווידאו שפרסם בדף הרשת החברתית שלו הוא מסביר את עמדתו.

    "בתקשורת מנסים להציג אותנו כסחטנים, אז צפו, קראו והפיצו כדי שכולם ידעו את האמת מאחורי מה שקורה בוועדת הכספים.

    צר לי, באמת צר לי על כבודה של הכנסת, צר לי על ההתנהלות, וצר לי על רחל עזריה. חברת הכנסת עזריה איבדה אתמול את העשתונות והתפרצה עליי פשוט מחוסר הכרת העובדות. עזריה לא היתה מודעת לדרמה שמתרחשת בימים האחרונים בתוך הקואליציה ולא הכירה את השתלשלות העניינים שהביאה למשבר הקואליציוני שהתגלה מעל לפני השטח בדיון בוועדת הכספים היום.

    רחל עזריה לבצלאל סמוטריץ: "אתה מבייש את הכיפה"

    היא אפילו לא יודעת על מה המאבק כך שהטענה שלה שמדובר ב"סחטנות לטובת כמה ישובים קטנים", מעבר לכך שהיא מאמצת את הנרטיב השקרי והצבוע של השמאל (מזכיר שלפני הבחירות בכולנו נעלבו שאמרנו שהם שמאלנים…), היא פשוט לא מחוברת למציאות.

    אז כדי שלפחות אתם תכירו, הנה הסיפור:

    לגפני מאבק מול האוצר על כמה עשרות מיליוני שקלים בתקציב הישיבות, כסף שאין לו שום קשר לבית היהודי. הכסף הזה גם לא באמת קשור לישיבות אלא למאבקי כח וקרדיט בתוך סיעת יהדות התורה על הישגי המפלגה לציבור החרדי.

    גפני הגיע כנראה למסקנה שאם הוא יתקוף את הבית היהודי ויתקע לו מהלכים שהוא רוצה לקדם הוא ירוויח שתי ציפורים במכה – גם יתפס בציבור שלו כמי שדופק את הבית היהודי ונוקם בו על השנתיים האחרונות (עצוב שיש מי שחושב לעשות הון פוליטי באמצעות חרחור ריב ומדון בין ציבורים) וגם יתקע את הקואליציה וילחץ בדרך הזו על האוצר.

    מהומה בועדת הכספים • סמוטריץ לגפני: "פוליטיקאי קטן ובזוי"

    אז זו השיטה הלא הוגנת שלו בשבועים האחרונים – אחרי שהוא קיבל את החלק שלו בהסכמים הקואליציונים (חוק הגיוס, הבטחת הכנסה לאברכים וכו') הוא תוקע כל מה שקשור לבית היהודי. חוק החטיבה להתיישבות הוא רק דוגמא. מדובר בהסכמים קואליציונים שכל הקואליציה מחוייבת להם, ולמעט גפני, אכן מבקשת לעמוד בהם. רק גפני עומד בסירובו.

    אתמול הוא ממש הגזים ופשוט הוציא באלגנטיות מרשימת הפניות התקציביות שהיינו אמורים לאשר בוועדת הכספים כמה פניות שקשורות לבית היהודי. לא שום תקציב חדש או נוסף אלא מימוש התחייבויות קואליציוניות והחלטות ממשלה שהתקבלו בקדנציה הזו ושגפני מחויב להם מכח המשמעת הקואליציונית שהוא מחוייב לה.

    גפני, סמוטריץ

    לכן הודענו בבית היהודי לראש הממשלה שככה אי אפשר לעבוד. או שכל הפניות עולות להצבעה ועוברות או שאף פניה לא עוברת. אי אפשר לנהל קואליציה שבה מה שמתחשק לגפני עובר ומה שלא לא.

    אז כמו בדברים נוספים גפני עושה דין לעצמו ומסרב ליישר קו עם הנהלת הקואליציה.

    זו לא בעיה שלנו מול גפני אלא של הקואליציה כולה מול גפני.

    ביום ראשון התקיימה ישיבה של ראשי מפלגות הקואליציה אצל ראש הממשלה. ראש הממשלה הורה חד משמעית לליצמן להוריד את גפני מהעץ ולאשר את חוק החטיבה להתיישבות. גפני מסרב ליישר קו וליצמן אובד עצות…

    אז הסירוב שלנו לאשר היום את הפניות התקציביות בא כאמור כחלק מדרמה הרבה יותר גדולה, והגב' עזריה שפשוט לא היתה מודעת לזה לא הבינה על מה המהומה והתפרצה בזעם. לא נורא. למרות הסגנון המכוער והנמוך שאליו היא ירדה, אני סולח לה.

    ולגופה של טענתה שאנחנו סחטנים – כדאי רק להזכיר לה שכשכחלון החליט שהוא לא רוצה את מתווה הגז הוא פשוט הודיע שהוא לא מצביע עליו. כדאי גם לשאול אותה מה היה קורה לו גפני היה עוצר את הרפורמה בדיור שכחלון מוביל, או את הרפורמה בתכנון או את רפורמת הקורנפלקס? האם גם אז היא היתה מצביעה על דברים אחרים ומוותרת?! נו באמת…

    חברים, אנחנו לא פראיירים. נבחרנו לכנסת כדי לקדם אג'נדה ובעזרת ה' אנחנו עושים את זה בכל הכח.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      תכלס' גפני סתם מגזים הפעם סמוטריץ צודק כך זה נראה

    2. 4

      מי זה התמים שחושב שסמוטריץ צודק והר' גפני מגזים?
      סמוטריץ יודע יותר טוב מכל אחד אחר ששליש מההסכמים הקואלציוניים
      בין יהדות התורה וש"ס לבין הליכוד עסקו בענייני החינוך החרדי
      בכדי לתקן את הנזק העצום שסומטריץ יחד עם שותפיו עשו
      כאשר כרו שוחה עמוקה לציבור החרדי במשך שנתיים
      עד עכשיו כמעט שום דבר מתוך ההסכמים בעניינים אלו לא כובד בגלל התעקשות
      והתחמקות חברי מפלגתו של סמוטריץ
      להלן קישור (העתק והדבק בגוגל) להסכמים הקואלציוניים:
      http://main.knesset.gov.il/mk/government/Pages/CoalitionAgreements.aspx

    3. 3

      מגיב מספר 1: מדוע טרחת לכתוב בלי שום הסבר או נימוק? אשאל אותך מספר שאלות להכוונתך לעתיד הספרותי שלך: 1) מה פירוש המילה "סתם" כאשר אתה כותב "גפני סתם מגזים"? 2) מהו בעיניך גבול ההגזמה ומהי ההתנהלות הנורמטיבית? 3) אנא נמק כיצד בעיניך נראה בעיניך שסמוטריץ צודק? לדוגמא: אם גפני היה מסתפק ב-300 שקל לבחור ישיבה או סמוטריץ היה מוריד עוד 40 מיליון שקל ללטיבת ההתישבות אז היית משנה את דעתך? 4) חשבת שלגפני ולסמוטריץ אג'נדות שונות זו מזו?(אגנדה פירושה: תוכנית או סדר יום). 4) הידעת שבהתנהלות פוליטית ישנן התנהגויות ואמירות רבות, שונות ומגוונות המופעלות על מנת להשיג את המטרה הנכספת של הצדדים?
      לסיום: תחשוב, תכתוב, תקרא שנית, תחשוב האם הקוראים שלך יבינו את כוונתך. אחרי שסיימת להעביר את המסר שלך … לחץ על הכפתור.

    4. 2

      חלק מהדמוקרטיה אומרת שיש שיטת הצבעות- בה יש חלק דברים שעוברים וחלק שלא… בשביל זה נועדה ההצבעה- לא? אז מה סמוטריץ' רוצה- שנעשה דמוקרטיה לפי משאלתו- אם לא עובר- פשוט לא! זו הדמוקרטיה! קואליציה לא מחייבת שכל מה שבדיונים- יעבור!!
      סמוטריץ'- תבדוק את הנושא…

    5. 1

      סמוטריץ רק תסכים לכך שהחטיבה להתיישבות לא תפלה לרעה את ביתר עילית ומודיעין עילית שהם 45% מההתיישבות ביש"ע והכל יבוא על מקומו בשלום. אלא מה ? אתה שוב רוצה לקפח את החרדים. אתה ובנט רוצים לחזור על הטעויות שעשיתם יחד עם לפיד ? בדיוק בשביל זה בחרנו בליצמן וגפני שיעמדו על המשמר.